woensdag 2 augustus / donderdag 3 augustus

Eerst vanmorgen ontbeten in het hotel. We hadden meteen de koelbox meegenomen naar de receptie. Daar was ook een man die hem graag mee wilde nemen, want zijn zoon zou daar heel blij mee zijn.
Na het eten op ons gemak ingepakt en uitgecheckt.
Om de tijd te doden, besloten we om nog één keer de Golden Gate brug te bezoeken. Dit was zo’n 3 kwartier rijden en dat moesten we ook weer terug rijden. Deze keer gingen we naar een uitkijkpost dichtbij de brug, maar ook deze keer was het bewolkt en zag je maar een gedeelte van de brug. Beter gaat het niet meer worden.

Daarna dus terug gereden naar het vliegveld, waar we eerst de auto hebben ingeleverd. Dit ging heel vlot en ook de koffers waren snel afgegeven.

Het was ondertussen middag en dus gingen we eerst op ons gemak eten, voordat we gingen boarden.
We waren nog steeds veel te vroeg dus besloten we om een Starbucks te zoeken, want deze is favoriet bij Lydia en had ze in Amerika nog niet bezocht. Ik had ook wel zin in koffie. Er was echter geen Starbucks meer te vinden na het boarden, maar gelukkig was daar, een etage lager, wel Peet’s coffee waar ze ongeveer hetzelfde verkochten als bij Starbucks.

Daarna maar bij de gate gaan zitten. Weer veel te vroeg, maar we hadden in ieder geval plek om te zitten.
Het boarden startte te laat, want de catering was nog aan board (niet onbelangrijk).
Toen we uiteindelijk in het vliegtuig zaten, moesten we best een tijd onze gordel om houden, want het was ruig weer. Na een uurtje zag je dan ook aan één kant van het vliegtuig een mooie zonsondergang met daaronder wolken en aan de andere waren er alleen maar donkere wolken.

Uiteindelijk dimden de lichten en hebben we nog iets geslapen (valt niet mee in zo’n vliegtuigstoel).
Na zo’n 11 uur landden we in Frankfurt waar we, net als op de heenweg, een overstap hadden. Ook hier was het een ruige landing door de wind. Ook moesten we weer het halve vliegveld door om van gate Z naar A30 te gaan. Een weer vertraging, deze keer vanwege de schoonmaaksters die nog bezig waren en bagage die uit het vliegtuig moest, omdat er mensen te laat waren.

Om 19.00u (vrijdag 3 augustus, Nederlandse tijd) waren we in Nederland, maar voordat we uit het vliegtuig konden, onze koffers gepakt hadden en bij Richard uitkwamen, was het weer een stuk later.
We hebben nog heerlijk gegeten in Alphen a/d Rijn en we waren om 22.30u thuis.

Nu nagenieten van deze heerlijke vakantie!